Проникващият в тайни

Днес не възнамерявах да пиша въобще, защото, освен бъдните приготовления, имам да обработвам едни дебели книги, от които да извлека полезната информация. Докато четях  в домакинския антракт една такава за история на медицината, попаднах на притчата за изкусния древнокитайски лекар Ли Цзъ Юй, който се прославил със знанията си и заслужил прозвището "проникващият в тайни".

Веднъж се разболял малкият брат на един китайски владетел. Болестта поразила сърцето и стомаха му. В продължение на десет години никой не успял да го излекува и вече го смятали за пътник за оня свят. Една нощ болният сънувал как разговарят два демона. Единият демон бил зад параван, а другият - в стомаха му. Този, който бил зад паравана, попитал другия:
- Защо не побързаш да го убиеш? Ако дойде Ли Цзъ Юй и му даде червено хапче, ти самият ще умреш!
На сутринта принцът поръчал да доведат лекаря. Когато го прегледал, той заявил, че болестта е предизвикана от демон. Извадил от чанта си осем червени хапчета и го накарал да ги изпие наведнъж. Лекарството било очистително и демонът напуснал тялото на болния заедно с нечистотиите.
Оттогава започнали да наричат лечението на тази болест "осем червени хапчета".

Прекъснах си плануваните занимания, за да разкажа тая притча, защото имам въпрос/и.
Снощи си легнах с натрапчивата мисъл, кой е правилния път за решение на някакъв генерален проблем. Нарочно си я натрапих, защото ужасно много се надявах да го изсънувам. Сутринта се попитах, сънувала ли съм някакъв отговор - нищо не си спомнях. Едва когато прочетох китайската притча, ми просветна, че съм сънувала и какво точно - истинска драматизация по едни прозрачно лъжливи обещания (обещания, които не съм искала, бяха ми натрапени) отпреди месеци в контекст, подобен на настоящия проблем. Поради твърде прозирната им лъжливост, не съм се уповавала на тях. Изчаках един приемлив срок, да не би все пак нещо да се случи. След което се дистанцирах от човека, просто не ми е приятно да ме третират по тоя начин. Има моменти, в които лаладжийството ти е повече от излишно.
И не разбирам защо го сънувам сега ..., като предупреждение ли? Въобще, как може човек да различи вещите/пророческите сънища от плодовете/интерпретациите на обремененото си съзнание и нощните филми на страховете си?
Ако някой има промисъл, ще съм благодарна да я сподели!


Публикувано от

2 Response to "Проникващият в тайни"

  1. Безмислици по никое време says:
    23 декември 2012 г. в 13:47

    Мисля, че това просто се нарича интуиция на, която за известно време си затворила очите и запушила ушите.

  2. Gloxy-Floxy says:
    23 декември 2012 г. в 14:05

    ... и аз имах подобни подозрения :(

Публикуване на коментар