Коя жена повече обича мъжа си (руски еротичен фолклор)

Търсачката често препраща посетители към блоговете по доста неадекватни към тяхното съдържание фрази. Та едно скорошно подобно търсене пък препрати мен към темата за еротичния фолклор. Тук, разбира се, имам някои шеговити народни приказки с подобен отенък, но доколкото "еротичния" фолклор е наречен така само за благозвучие, а минава далеч зад границите на еротиката, не е правилния адрес. 
Какво мога да кажа по темата? За нашия регион изворът са записите на Марко Цепенков. В негова обработка не мисля, че са издавани скоро. Има нови български и македонски издания. Части от българската книга "Фолклорен еротикон" се намират по форумите. Аз съм чела тези във форума на "Клуб Алфа Ромео". На първа страница са се отплеснали повече в коментари по най-емблематичната ни "еротична" легенда, за Спасовден, по-натам са предимно истории от книгата. Като преглеждах македонските страници за сравнение, се натъкнах на една с "еротични" народни песни, 300 парчета, падна ми шапката! :D Вярвам и ние да имаме доста подобни, но не са ми попадали събрани. Озадачи ме такъв огромен куп мръсни стихчета с голяма давност и се доразрових. Оказа се, че в миналото са съпровождали редица обреди и фактически това, на което днес казваме чалга, едно време се е припявало по различни поводи за плодовитост. Най-вече са свързани със сватбените обреди, но и с някои народни празници.
После се сетих, че в руските сайтове съм попадала на такъв тип индиански легенди. Явно всички народи си имат от стари времена, когато естествеността още е била на мода. :) Та ми хрумна да проверя и руснаците. Имат си и те, естествено, цяла дълга-предълга страница открих. Казват им "заветни" приказки с ненормирана лексика. :D Избрах една по-семпличка, че инак трябва да ви сложа червена точка и на входа да се разписвате, че имате 18 години. Та самата приказка е по-скоро притча, пък еротиката почти недокосната в случая, но е от такъв цикъл.
Ще извинявате за длъжкото встъпление и пространни обяснения, но те са за следващи подобни търсения, нали съм си "юзър френдли".:D

Имало двама приятели търговци. И двамата били семейни. Веднъж, като си говорели, станало въпрос как да проверят коя жена обича повече мъжа си. Решили да идат да търгуват на един далечен панаир и която жена повече тъгува на сбогуване, явно тя обича мъжа си повече. Стегнали се за път. Жената на единия ревяла, та се захласвала, а на другия се усмихвала. Тръгнали мъжете на път и този, чиято жена се усмихвала на сбогуване, рекъл на другия:
- Е-е-ех, приятелю, късметлия си ти! Колко сълзи проля жена ти, явно много те обича, а моята се смее!
- Абе, тя за плакане - плака, ама какво ще кажеш да се върнем тайно нощес и тогава да видим коя плаче и коя се смее?
Речено-сторено. Върнали се тайно през нощта. Първо надникнали през прозореца при жената, която плачела до скъсване на сбогуване. А тя седяла на коленете на любовника си и двамата се гощавали на масата.
- Сега цялата съм твоя - чули я да казва на любовника си.
- Че как ще си цялата моя, все трябва да има нещо на мъжа ти? - засмял се той.
- Ей това само е негово! - отвърнала тя, като се плеснала по дупето.
Навел мъжът и глава и тръгнали към другата къща. А там жената, която се смеела на сбогуване, се молела пред иконата за благополучното завръщане на мъжа си.
Видели мъжете каквото видели и се отправили към панаира. Провървяло им както никога, много пари изкарали. Този с вярната жена и купил за подарък разкошна шуба, а другия взел на своята парче плат - толкова малко, колкото само да се покрие отзад.
Прибрали се у дома и мъжът на невярната жена и казал:
- Донесъл съм ти плат за рокля.
Зарадвала се тя, но като видяла какво е донесъл наистина, се нацупила:
- Че каква рокля да си ушия от това?
- Спомни си - рекъл мъжът - какво каза на любовника си - кое е мое и кое е негово? Аз съм се погрижил да покрия моето, за останалото да се погрижи той!

"Руски заветни приказки", А.Н.Афанасиев

При копиране на материали от блога, посочвайте източник!

Публикувано от

0 Response to "Коя жена повече обича мъжа си (руски еротичен фолклор)"

Публикуване на коментар