Мечтата търси път

Мечтата търси път, -
Затворени са всички пътища;
Мечтата търси път, -
Набелязани са пътища;
Мечтата търси път, -
Отворени са ВСИЧКИ  пътища.

А.С.Грин, "Движение". 1919.

Днес е рожденият ден на Александър Грин. Той е имал интересен живот, но най-впечатляващото - от малък бил невероятен фантазьор, което качество успял да запази през целия си живот. Като момче в училище го наричали "магьосник". Правел алхимични опити и се опитвал да открие философския камък. Близките му упорито и с тревога се опитвали да го върнат "в реалността", но безуспешно. 
В младостта си служил като матрос и така попаднал в Александрия. "Тогава на мен, като на безсмъртния Тартарен на Доде, ми се струваше, че Сахара и лъвовете са съвсем близо, стига само да изляза от града" - писал той. Но, излизайки, видял само стопанства, огради, пътища и палми. Никакви лъвове нямало. Като се завърнал на кораба, обаче, разказал съвсем друга история: "Там аз разказах, че по мен е стрелял бедуин, ала не е успял да ме уцели. Като помислих малко, добавих и че пред вратата на едно арабско магазинче съм видял гърне с рози, искал съм да купя една, но отвътре се подала красавица-арабка и ми подарила това цвете с думите "Селям алейкум". А така ли казват арабските момичета, когато подаряват цветя и подаряват ли наистина на непознати моряци, не знам и до днес."

А на картинката ... :)



Публикувано от

0 Response to "Мечтата търси път"

Публикуване на коментар