Дар за свети Харалампий

:) Зло да ги забрави именниците, защото аз тая сутрин ...
Освен св. Харалампий, православната църква почита днес и паметта св. вмч. Валентина. Да е живо и здраво името на всички, които празнуват днес!

Разказват, че на площада пред очите на хилядното множество, докато измъчвали св. Харалампий, се явил Бог със своите ангели и му казал: "Ела, Харалампий, приятелю Мой! Много мъки изтърпя заради Мен. Затова поискай каквото и да е и ще ти го дам." А Харалампий отвърнал: "Господи, щом така ти е угодно, дари ми милостта си там, където бъдат положени мощите ми и бъде почитана паметта за страданията ми, да няма нито глад, нито мор, нито тленотворен въздух погубващ плодовете, но да има мир, телесно здраве и душевно спасение, изобилие от пшеница, вино и елей и умножение на добитъка за потреба на човека."
Така св. Харалампий получил дар да дава материални блага на християните в тяхна полза, за спасение на душите им и в помощ на ближните.



Публикувано от

0 Response to "Дар за свети Харалампий"

Публикуване на коментар