В ТЪРСЕНЕ НА ЛЮБОВТА

Веднъж Богатството, Късметът и Славата захванали спор помежду си, кой от тях тримата е най-важен за човека.
-С мен човекът никога няма да изпадне в нужда. Има ли пари, може да си позволи всичко, което му е угодно - заявило Богатството.
-Да, но ако аз не го съпътствам в делата му, той може за един миг да загуби цялото си състояние - възразил Късметът.
-Не, - намесила се Славата - само аз правя човека известен и мога да му дам истинско щастие.
Дълго спорили и така и не стигнали до единомислие. Тогава решили да намерят човек, който се нуждае от тях повече от всеки друг, да му служат вярно до смъртта му и да го попитат след това, кой му е бил най-полезен.
Намерили такъв човек и той ги приел с радост. Известно време бил много щастлив. А всеки от тях се опитвал да му даде колкото се може повече, за да не изпитва човекът никаква нужда. Но веднъж нещо прекрасно, светло и младо се промъкнало между тях.
-Какво беше това? - попитал човекът.
-Това беше Любовта, - отвърнали спътниците му - но тя те подмина.
-Ей! - започнал да вика човекът след нея. - Ела при мен! Аз имам всичко - Богатство, Късмет и Слава. Няма ли да се присъединиш към нас?
Непознатата даже не се обърнала да го погледне.
Човекът я последвал, но скоро тя изчезнала зад вратите над тайнствен град. Оттогава той загубил покой. И най-важното, не намирал вече нищо на света, което да му доставя радост.
Най-накрая не издържал и се отправил към тайнствения град, където смятал, че живее Любовта. Но стражите пред градските врати отказали да го пуснат.
-Пуснете ме! - замолил човекът. - Трябва да намеря Любовта! Ще ви дам за това много пари.
Той им дал Богатството и те отворили портите.
Вътре се отправил право при търговеца.
-Искам да купя от теб Любовта, която живее в този град. В замяна ще получиш Късмета и винаги ще ти върви в търговията.
Търговецът приел сделката и човекът му дал Късмета си. Но скоро разбрал, че търговецът е мошеник и вместо истинска любов, му е дал плюшено сърце. Много се разстроил и дълго бродил из покрайнините на града. Един ден срещнал пътуващи актьори. "Може би те знаят нещо за Любовта" - помислил си човекът и се обърнал към тях:
-Не знаете ли как да открия Любовта? Ще ви дам за това Славата си.
-Накрая на града живее предсказател. Той знае всичко за всички. Надявам се, че ще ти помогне да я откриеш - казало му едно момче от трупата.
И човекът се отправил към предсказателя.
-Защо си печален, друже? - попитал го той. - Мога ли да ти помогна с нещо?
-Кажи ми, как най-накрая да открия Любовта в този загадъчен град? Зърнах я само веднъж, но тя не пожела да се доближи до мен. За да я имам, дадох всичко, което притежавах - Богатство, Слава и Късмет. Нищо не ми остана, освен живота ми. Но съм готов и него да дам, само да отговориш на въпроса ми.
-Достойна отплата - отвърнал предсказателят. - Жалко, че не мога да ти помогна! Даже за такава огромна цена не можеш да придобиеш това, което търсиш.

Ирина Мосичева

При копиране на материали от блога, посочвайте източник!

Публикувано от

0 Response to "В ТЪРСЕНЕ НА ЛЮБОВТА"

Публикуване на коментар