ЕПИДЕМИЯ ОТ КРАДЕНО СЪДЪРЖАНИЕ И В BLOGGER?

Или така ми е тръгнало тая седмица?
Откровено си признавам, толкова неприятен сюрприз не съм очаквала - в рамките на три дни в Свежо изскачат два мои превода на притчи, публикувани в други блогове в Blogger, без да е упоменат нито автора на оригиналния текст, нито източника, откъдето е копиран текста на български. Няма да се впускам в конкретики. Единственото, което ще кажа, че докато в първия нещата опираха до липса на опит в блогосферата, във втория въобще не беше така, а напротив - нарушителят е утвърден и достатъчно популярен вече блогър, който много добре трябва да е наясно какво е прието за редно и какво не.
И в двата случая авторите на блоговете мигновено внесоха корекции след острата ми реакция, но тенденцията тия случаи да зачестяват и в Blogger никак не ме радва.
При мен до скоро най-силният трафик беше от Свежо и въпреки че той намаля значително, от блога се правят не по-малко от 50 копия на ден, а преди бяха между 100 и 200. Смятате ли, че съм в състояние да тичам след всеки от вас? Искам да пиша, а не да си играя на стражари и апаши. И за следващия, който се появи да ми скача трупешки по нервите в Свежо или в Top Blog Log , директно ще се обърна с молба към администраторите публикацията му да бъде изтрита.
А за нарушителите от Нетлог, Сибир, блог.бг и тем подобни явно пак ще трябва да окачвам таблото, защото само покрай първия от двата случая, споменати в началото, излязоха три страници резултати в Гугъл, измежду които едно-единствено коректно копие.

... И докато ми издържат нервите! През лятото беше излязла една мода, да се трият блогове и ако някой ден взема та я последвам и изтрия тоя блог, то ще е не защото не обичам това, което правя в него, а защото категорично не желая да участвам в подобни отношения.

Лек ден на всички!

Публикувано от

9 Response to "ЕПИДЕМИЯ ОТ КРАДЕНО СЪДЪРЖАНИЕ И В BLOGGER?"

  1. Unknown says:
    8 октомври 2010 г. в 10:24

    Сетих се, че в другия блог имам от миналата година едни "картинкирани" притчи, някои от тях са от една моя книжка, но има и копирани от нет-а, още по времето ,когато нямах блог и не бях наясно с някои работи
    Сега като си помисля, не си спомням да са от твоя блог(визуално), но не е изключено да са ре-копия от други блогове,които са ги "взели" от теб
    Виж ги,в другия блог са в раздел "притчи" и ако има твои ми кажи, ще пиша, че картинката е по ,,,, и ще дам линк към теб, ако има такива

  2. Gloxy-Floxy says:
    8 октомври 2010 г. в 11:04

    :) В началото всички не сме били наясно с много неща, но явно при някои хора продължава твърде дълго, защото така им изнася.
    Най-много се ядосвам, като затриват имената на авторите с некоректното копиране.
    Куриозът е,че от математическия ми блог, който на фона на тоя е откровено непопулярен, въпреки което се ползва като ресурс и от него се копира съдържание, досега не съм попадала на некоректно копие, а там никъде не съм поставяла изисквания за копиране. Но хората или искат разрешение на мейли, или по собствена воля слагат линк към блога. Значи тия, които имат отношение към образованието или науката, няма нужда да им се обяснява или към тях да се предявяват претенции. Пък притчите като най-общо имат отношение към духовността, що така? :)

  3. Unknown says:
    8 октомври 2010 г. в 13:56

    По-широко погледнато, притчите също са елемент на обучението, а образованието е метод на обучение и като такъв е процес, а процесите обикновенно се делят на периоди
    Притчата е нещо като решена задача :(

  4. Gloxy-Floxy says:
    8 октомври 2010 г. в 15:36

    :) Къде е грешката тогава?

  5. dreaming says:
    9 октомври 2010 г. в 7:54

    Аз честно казано не разбирам какъв е проблема. Според мен трябва да се радваш, .. това значи че те четат, харесват те, .. какво му е толкова лошото че някой, просто заема това което му харесва, и дали те спомене или не, какво значение има, ще кажеш труда отива напразно ами нали точно за това ти е труда,

  6. Gloxy-Floxy says:
    9 октомври 2010 г. в 14:51

    dreaming, поне в Блогър, а редно е навсякъде да е така, една публикация, под която не е отбелязно, че е от друг автор или копирана от друг сайт, се приема за авторска. Аз и Мелиса имаме таланта да изравяме хубави авторски приказки и дори авторът да има една-единствена такава, не е редно да бъде анонимизиран. Това е неговия талант и труд и смятам най-малкото е заслужил,след като сте положили мъчителното усилие да теглите една черта с мишката до края на приказката, да се напънете още малко и поне името му да копирате. Аз също полагам труд и губя време с превода, печата, а някой път и с издирването на авторите и бих желала трудът ми да се цени.
    Ти можеш да се отнасяш към резултатите от твоя, както намериш за добре.
    А човек е четен винаги, щом има за какво. Аз бях достатъчно четена и като отговарях на разнородни въпроси в Попитай.ком години наред. :D

  7. Unknown says:
    10 октомври 2010 г. в 19:50

    Грешката е, че една голяма част хора търси решени задачи, които да показва, нещо като преписването в училище :)

  8. BeDaZzLeD says:
    28 октомври 2010 г. в 15:26

    Обезпокояващ е по-скоро фактът, че след всяка притча има червена забележка "При копиране на материали от блога, посочвайте източник!"
    И това говори за умисъл при НЕпосочването на източника.
    Аз лично от самото начало, без да съм запозната с разни правила, съм гледала да отделя ред, два за ресурса си, дори и във фейсбук.

  9. Gloxy-Floxy says:
    28 октомври 2010 г. в 18:15

    Не съм почнала изначално да слагам надписа, а от декември миналата година, когато за пръв път изпаднах в шок, като видях какво става. Всъщност и по-брутални неща направих, но ползата е временна, доколкото въобще има такава.
    Ето, след една година с този надпис, тръгна ли да проверявам само един текст, а те са над 600, от Гугъл излизат по няколко страници с некоректни копия. Попадам даже на куриози - копирано с червения надпис, пък източникът и авторът пак липсват. :)
    А има ли умисъл - това знае само този, който е копирал некоректно.

Публикуване на коментар