КАПИТАН ИЛИ МАЧТА

Човек, търсещ знания, помолил мъдрец-отшелник, да бъде негов наставник . Той отказал.
- Но защо?
- Кажи ми, ако кораб в морето бъде настигнат от буря и ти си на палубата, какво ще направиш - ще търсиш капитана или ще се хванеш за мачтата ?
- Ще се хвана за мачтата, така че да не бъда отнесен.
- Но капитанът е най-компетентен на борда на кораба, защо да не потърсиш него?
- В бурята няма какво да ми помогне.
- Тогава защо в живота си се занимаваш с търсене на "капитани"?
- Но Вие също търсите и опитът Ви в търсенето е много по-голям от моя ...
- Аз? Мен вече ме отнесе вълната!

Публикувано от

4 Response to "КАПИТАН ИЛИ МАЧТА"

  1. Savlena says:
    18 октомври 2009 г. в 1:06

    Глокси,"вълната" и спасителната "мачта" в живота ни...това е дилемата на всекиму.Кой път да изберем и какви да бъдем или останем?Там май сърцето управлява руля на кораба ни.Хареса ми!:)

  2. Gloxy-Floxy says:
    18 октомври 2009 г. в 8:45

    :)) Да живееш или да търсиш Гуру,
    туй е въпроса!

  3. Анонимен Says:
    18 октомври 2009 г. в 10:40

    докато търсим живеем и докато живеем търсим - вие сами го казахте

  4. Unknown says:
    20 октомври 2009 г. в 19:44
    Този коментар бе премахнат от автора.

Публикуване на коментар